dissabte, 6 de maig del 2017

NEU (Un microrelat de David Valle)

El professor de l'Escola Moderna desplega pantalles a l'aire amb l'ajuda del seus dits.

A fora, la neu tapa per complet els finestrals. El conserge ha hagut d'obrir un pas per accedir a classe; una esquerda de quatre metres de profunditat dins la neu i el glaç.

Observo a la Lua a la filera de davant. La seva bellesa translúcida, etèria, única, em té el cor robat.

Em trec les ulleres de realitat virtual i camino per casa.

En una habitació hi ha el pare tancant un important negoci al Brasil.

A la del costat, la mare està ajaguda al llit. No para d'engreixar-se. Haig d'apartar-me perquè el seu holograma, prim i escardalenc, no m'aspiri els peus mentre neteja el passadís.

Torno a la meva habitació i contemplo finestra enllà. La neu ho domina tot. El cel polsegós de color gris plom oprimeix l'ànima. Els meteoròlegs pronostiquen que cada vegada nevarà més i que el Sol brillarà amb menys intensitat. Al carrer ningú passeja. Si algú ho fes i caminés per alguna zona on la neu no estigués prou compactada, correria el perill de ser engolit a dins.

Em torno a posar les ulleres de realitat virtual.

—Jan! T'he fet una pregunta!

M'excuso al professor i li dic que m'he tret un moment les ulleres. Ell em renya i m'avisa que he actuat en contra de les normes del Manual, que informarà de la falta. Tot seguit continua la classe.

Jo prefereixo mirar a la Lua que en aquell precís moment es gira i em mira somrient. El seu holograma és perfecte.

Ho tinc decidit. Vull saltar-me les regles del Manual. Avui faré el pas i li demanaré per sortir. Vull intentar viure el món real amb ella.

Microrelat guanyador del 14è premi de microliteratura Joaquim Carbó de Caldes de Malavella. L'íl·lustra Hivern a Threshold (1883) de Gavril Pavlovich Kondratenko

David Valle García (Blanes, 1977) és Llicenciat en Geologia i actualment treballa d’administratiu. Ha assolit diversos premis literaris com l’Ateneu Domingo Fins de Montcada, el de Microliteratura Joaquim Carbó de Caldes de Malavella, o el Puigmarí de Maçanet de la Selva (poble on ara resideix), entre altres. Ha publicat el llibre: “VIURE. Premis literaris 2008-2011” amb l’editorial electrònica lulu.com. Escriu a “Relats en Català” sota pseudònim dvallegar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada