diumenge, 19 de març del 2017

TOT RODOLANT (Un microrelat de Lluís Julian Barrachina)

M’havia aprimat. Una dieta estricta i molt d’exercici. Per ella, per estar més atractiu. M’havia aprimat tant que aquell dia, mentre eixugava gots al bar, l’aliança em va caure del dit a terra i tot rodolant va sortir per la porta. Vaig cuitar a recuperar-la però el carrer de davant fa baixada i  va seguir rodant costa avall. Vam recórrer tot el carrer, l’anell dringant com un diminut picarol per sobre de les llambordes i jo perseguint-lo. Fins a la plaça de l’Ajuntament on va traçar una corba al voltant de la font ornamental i va continuar per un altre carrer també rost. I vam seguir, observats pels sorpresos vianants, per diversos carrers del nostre costerut poble fins que es va trobar un revolt que no va poder superar i es va dirigir directament a la porta oberta de la casa d’uns coneguts de tota la vida. A dins encara va enfilar, i jo darrere, un llarg passadís que acabava en una cambra.

Hi entrà i amb una última volta que va esgotar la seva empenta va anar a aturar-se a tocar d'un llit que grinyolava rítmicament mentre al damunt, amb gran faramalla d'esbufecs i gemecs, el fadrí de la casa i la meva estimada esposa cardaven amb entusiasme.

Actualment tinc 58 anys i per motius familiars i perquè treballava en la meva novel·la El tresor dels Montespluga (futur gran èxit de les lletres catalanes) he estat tres-quatre anys gairebé sense escriure contes. Ara, deslliurat d'aquesta tasca que se m'havia fet molt antipàtica, disfruto d'un esclat notable de creativitat que m'ha portat a escriure una cinquantena de relats (entre micro i breus) en uns mesos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada