diumenge, 10 de juliol del 2016

DEUTES (Un microrelat de Carles Castell Puig)

Fa uns quants matins el despertador em va arrossegar sobtadament fora del somni i sembla que vaig deixar una cervesa sense pagar. Si més no, així m’ho recorda cada nit, molt seriós i vehement, un cambrer dels d’abans: baixet, calb i amb bigoti, abillat amb una camisa blanca, pantalons negres i un davantal a ratlles lligat a la cintura.

Fins ara, jo m’he anat fent l’orni, aprofitant aquella barreja de realitat i fantasia pròpia dels somnis. Amb el temps, els crits i escarafalls del cambrer s’han arribat a convertir, fins i tot, en elements relaxants i regeneradors del meu descans.

Tanmateix, la nit passada la cosa se’m deu haver escapat de les mans perquè aquest matí m’he despertat amb un ull de vellut. Després de donar-li moltes voltes, he pres la decisió, amb el darrer glop del cafè amb llet, que a la nit dormiré amb un bitllet de cinquanta euros ben aferrat a la mà per liquidar els meus deutes.

Pensareu que sóc un tou. Potser sí, però vull evitar a tot preu haver de donar explicacions a la família també de tot allò que faig en somnis.

Microrelat finalista del V Concurs de la Microbiblioteca de Barberà del Vallès (2015-16)

Carles Castell Puig (Reus, 1962) és Doctor en Biologia i treballa a l’administració pública en el camp de la conservació dels espais naturals. Part del seu temps lliure el dedica a escriure relats curts. L’any 2008 el seu recull de contes satírics “I...” va guanyar el Premi Jaume Maspons i Safont, de Granollers. Des de llavors, diversos relats han estat guardonats i publicats en reculls col·lectius. El seu últim llibre és "Relacions molt relatives" (Voliana, 2014), finalista del Premi El Lector de l'Odissea 2013.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada