dimarts, 9 de juny del 2015

RENTAT EN CALENT (Un microrelat de Manu Espada)

Sempre m’havies rentat la roba, però des que em vas abandonar vaig haver d’aprendre a fer-me la bugada. Utilitzava un programa d’aigua calenta, i els meus pantalons i jerseis encongien tant que semblaven els d’un nadó. Un dia m’hi vaig oblidar un bitllet de cinquanta euros. Després del centrifugat es va convertir en un de cinc. El dia que m'hi vaig deixar el mòbil vaig recollir un aparell diminut, de la mida d’un polze. En una altra ocasió la rentadora va convertir una pilota de reglament en una bala insignificant. Vaig decidir ficar-hi una novel·la. Vaig triar-ne una a l’atzar de la prestatgeria: Parc Juràssic de Michael Crichton. Després del programa de rentat va sortir el conte del dinosaure de Monterroso. Avui m’he ficat jo dins de la rentadora. T’escric aquesta nota amb el cor encongit. Si més no, ja he superat allò nostre.

Microrelat extret del recull Personajes secundarios (Menoscuarto, 2015). La traducció és de Pere Herrero.

Manu Espada (Salamanca, 1974) és llicenciat en Periodisme i té un màster de ràdio. Treballa de guionista de programes de ficció i entreteniment en diverses cadenes de televisió. Ha publicat El desguace, Fuera de temario, Zoom. Ciento y pico novelas a escala. Entre altres premis, ha obtingut el de "Relatos en cadena" (de la SER) i el "Certamen de Microrrelato de la revista Eñe". Manté el blog manuespada.blogpot.com.es


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada