dijous, 19 de febrer del 2015

DESERTOR (Un microrelat de Violant Barquet)

L'home del poble m'ho explicà de viva veu i se li negaren els ulls de llàgrimes.
A la seva memòria.

Nano, d'aquesta nit no passa, vaig dir-me. Coneixeu el Montsant? Que n'és, de feréstec i hostil! Tot cingles i rocam. I vessants esqueixats. Vaig trescar tot sol fins a les muntanyes de Prades, però d'elles no en sabia sortir, ans caminava en cercle, esverat, atemorit. De ben segur que m'hagués engolit un barranc si no hagués estat pel xerric d'aquell carro. Aquell bon home deixà el seu camí i em guià fina a Rojals; mai no ho oblidaré. I quina joia, quan des del turó albiro la plana i el mar! Al poble, el meu pare cavava l'hort amb aquella parsimònia. Dempeus al tros, alça la testa i em clissa amb tristesa, sense dir res, i amb les dues mans m'ofereix uns tomacons del seu hort. Pare, si sóc jo, el vostre fill! Que no em reconeixeu?, li crido esgarrifat. Ell, que arranca a plorar i s'afanya a dur-me cap a casa. Muts i a la gàbia!... Jo, l'únic? I ca, xiqueta! Set, n'hi havia d'amagats! Set, en un poble tan menut!

Ah..., tenia disset anys i encara jugava a atrapar sargantanes! Disset anys! I jo que mai havia matat ni una perdiueta... Quin infern, l'Ebre!

Microrelat inclòs al recull La pell bruna i altres relats (Els llums, 2014). L'il·lustra la fotografia Serra de Montsant de Josep M. Toset.

Nascuda a Tarragona, Violant Barquet treballa com a professora de Filosofia en un institut de secundària. De petita volia ser escriptora, i com que no ha matat la nena que porta a dins, ara escriu petits relats per adults, dels quals n'acaba de publicar un primer llibre, La pell bruna i altres relats (Edicions Els Llums). 


1 comentari:

  1. Un dels relats que mes sovint he llegit. en el meu programa de radio Bressol de Lletraferits de Ona la Torre , on he tingut el plaer de tenir-la convidada i compartir els seus relats que sempre et fan sentir papallones al estomac Fifo - Josep Lleixà. Per cert necessito contacta amb tu.. He perdut la teva adreça-.

    ResponElimina