dissabte, 20 de desembre del 2014

PEL DESGUÀS (Un microrelat de Miguelángel Flores)

Quan l’aigua gairebé vessava de la banyera, no em va quedar més remei que trucar el lampista. Va venir i va desmuntar el desguàs. En l’hora que s’hi va estar, va anar traient tot el que embussava la canonada. Primer va ser un manyoc d’incerteses, que li va fer mirar-me estranyat, i a mi abaixar els ulls fins a veure’m les sabates. Tot seguit, va treure embolics de preguntes i tristesa. Pòsits d’indiferència aliena. Fins i tot un garbuix fet de la vergonya i del penediment de no sumar-me a aquella vaga que no m’afectava. Va trobar una volandera de basarda, que em va venir com anell al dit. I una pasterada de plor silenciós, d’orgull ferit, de pena desbordada. Treia molta ràbia embrollada i barrejada amb tot. I bocins d’il·lusió desgastada, ja transparents, com el vidre fet miques. En aquest moment vaig pensar que podia tractar-se del mateix desguàs per on se n’anaven els somnis, i sobre el qual havia llegit en algun lloc. El lampista va parlar només quan calia. Sobretot sospirava de tant en tant, mentre va anar extraient tot el que veia. Un cop acabada la feina, no va voler cobrar-me. Va recollir la seva caixa d’eines, em va mirar amb una tristesa infinita i em va donar un copet a l’espatlla abans de sortir. No vaig dir res, però vaig saber que el seu treball havia estat debades. Les coses sembla que no milloren i jo em dutxo cada dia.

Microrelat inclòs al recull De lo que quise sin querer (Talentura, 2014). La traducció és de Pere Herrero. L'il·lustra un fotograma de Psycho (A. Hitckcock, 1960)


Va néixer cordovès al 67 i segurament morirà sabadellenc, quan toqui. Escriu microficció i teatre, d'oïda i sense cap intenció dolenta. Té relats publicats a recopilacions i antologies del gènere, com ara Relatos en Cadena (de Alfaguara) o De Antologia. La logia del microrrelato (Talentura). En teatre és autor, entre d’altres, d'Anda Que No Te Quiero, La Vida Qué Bailo y coautor de Consuélame, Consuelo. Al novembre de 2014, l'editorial Talentura va publicar el seu primer llibre de microrelats titulat De Lo Que Quise Sin Querer. Manté un blog que es diu Eternidades y pegos.

2 comentaris:

  1. Ja se sap que la dutxa és un lloc on es pensa molt...

    ResponElimina
  2. Saps de les ganes que tenia de veure'm aquí, Jordi.
    Gràcies per deixar-me estar. Gracias, Pedro, por hacerlo posible.
    Ara si que és diumenge!!!

    Dues abraçades

    ResponElimina