diumenge, 28 de desembre del 2014

LA PLAGA (Un microrelat de M. Carme Martín)

No sé amb exactitud quan va començar aquesta invasió silenciosa. Al principi venien d’un en un, després de dos en dos, més tard ja formaven grups notoris. La família va començar a mirar-se’ls malament. I a mi. Però jo feia com si els ignorés. Amb el pas dels mesos, dels anys, van agafar embranzida i es van colar per les escletxes, sota els llits, van depassar les lleixes disponibles i es van començar a apilar per totes les raconades. Els nens es queixaven de no tenir un espai propi, d’haver de dormir en unes lliteres estretes on no arribava mai prou ventilació. L’Amàlia em va començar a amenaçar. S’havia d’acabar amb aquella plaga. Com fos. Però jo em mirava aquelles criatures silencioses, ésser individuals, cadascú amb la seva pròpia història. I no em decidia. Vaig pensar en la força purificadora del foc, en l’embat inapel·lable de l’aigua. Era incapaç! Ara ja he fet tard. L’Amàlia ha agafat els nens i m’ha abandonat. Estic sol, amb ells. Camino pels passadissos d’aquest formiguer en què ha quedat convertida casa meva i respiro la pols acumulada. Sé que aviat taparan totes les entrades. Ja no podré sortir i em convertiré en un presoner. Però llavors, ja sense feina, sense obligacions, tindré tot el temps del món per llegir i rellegir tots aquests llibres que m’han envaït la vida.


M. Carme Martín (Manresa, 1964). Llicenciada en Psicologia. Pertany al grup "Totlletres" i ha participat en els reculls d’aquest col·lectiu. Els seus microrelats han guanyat concursos a Igualada, Manresa i Barcelona.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada