dimarts, 8 de juliol del 2014

TRUCADA PERDUDA (Un microrelat de Pau Álvarez)

Estava a punt de tancar el negoci de l'any quan va sonar l'estrident polifonia del mòbil, "Collons, el Felip" vaig pensar. Prement un botó vaig rebutjar la trucada i tot seguit vaig desconnectar l'aparell, "Dispensi" vaig murmurar. Quan ja havíem solucionat gairebé tots els serrells, altre cop vaig sentir l'aparell, encara més insistent. Tornava a ser el Felip, el vaig fer callar com vaig poder i em vaig disculpar "No se què passa, està desconnectat. Deu ser un error de software".


Eren les set. Entrava al cotxe, amb el contracte signat, quan vaig rebre una nova trucada del Felip. "Hòstia!". Em vaig emprenyar tant que vaig inutilitzar el telèfon d'una patacada.

Ja de camí, el locutor de ràdio informava: "Aquesta tarda, poc abans de les 7, un avió procedent de Bilbao s'ha estavellat sense deixar supervivents". Un mal pressentiment em va fer anar directament a casa del Felip. En mig de sanglots, la seva dona em va confirmar que el meu amic era a l'avió. Amb el cor encongit li estava ensenyant el que quedava del mòbil, explicant-li què havia passat, quan va trucar de nou: altra vegada el Felip.


Pau Alvarez (Manresa, 1957) és impressor i dissenyador de webs. Ha escrit contes i alguns dels seus microrelats han estat premiats en concursos. És soci fundador de l’associació d’escriptors "Totlletres" de Manresa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada