dilluns, 28 de juliol del 2014

MUSSOL (Un microrelat de Marta Pérez i Sierra)


Trec la pols. En el drap, un mussol minúscul. Me'l va regalar en Xavier el dia que el vaig conèixer –no en tinc per a cervesa–. Ens estimàrem, era l'únic que podíem concloure, aquell dia absurd, en una casa despullada amenaçada de desnonament. Ell sense feina; jo sense fantasies. Una casa a les fosques per impagament. Encara aigua. No sé on era la cuina. A l'habitació, un jaç amb llençols blancs –me'ls renta la meva cosina, em tranquil·litzà– i, ran de terra, un prestatge sobre dos totxos; sobre, un diari obert i un mussol de ceràmica i or, blau. Petit, com el meu cor encongit. Tot el que tenia.

Microrelat inclòs al llibre Bavastells (Walrus Books, 2014). Fotografia de Robert Carmona.


Marta Pérez i Sierra va néixer a Barcelona l'any 1957. Amb Dones d'heura (Pagès Editors, 2011) va obtenir el Premi Jordi Pàmies 2010 de poesia de Guissona. També ha publicat el llibre de relats curts I demà, l'atzar (Ed. Setzevents, 2009) i els poemaris Sexe Mòbil Singular (Viena Edicions, 2002), Fil per randa (Bubok, 2008), boCins (Bubok, 2012) i Si goso dir-li un mot d'amant (Ed. Cims, 2013).

1 comentari: