divendres, 23 d’agost del 2013

LA JAQUETA I LA MALETA (Un microrelat de Maria Cirera)


Primer em vaig fixar en la teva jaqueta. Aquella jaqueta potser no tenia res de l'altre món, però s'ha de reconèixer que era increïble. Era aquell tipus de jaqueta que visualitzes quan t'imagines un desconegut. Em fascinava. Després em vaig començar a fixar també en la teva maleta, de pell gastada, igual que tantes altres, però meravellosa. Em vaig inventar un violoncel plegable per a tu, per a què el poguessis dur allà dins, a tota hora.

Més endavant, molt a poquet a poquet, em vaig fixar en com portaves la jaqueta i la maleta. Cal que digui que m'hauria passat hores i hores mirant-te? No desitjava res més, durant anys no vaig desitjar res més que veure't passar amb la jaqueta i la maleta.

Continuo sense saber el teu nom i sense haver-te agraït que m'estalviessis de viure les collonades que m'haurien tocat de viure.

La il·lustració és una obra de Mirek Antoniewicz.

Nascuda l’any 1979 a Manresa, Maria Cirera és traductora de formació i subsisteix com pot en el sector dels llibres. El llegir li fa perdre l’escriure, però sense cap remordiment. Quan escriu ho fa per ràbia, per avorriment, per venjança, per matar el cuc i la gana. La traducció literària és un altre dels seus passatemps favorits. Ha publicat diversos contes en reculls col·lectius.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada