dimarts, 30 de juliol del 2013

ACROSS THE UNIVERSE (Un microrelat d’Iván Teruel)

Veig que puja a tocar-la novament, com ha fet tantes altres vegades. Encara que en aquesta ocasió hi ha quelcom que li pesa a les passes i les espatlles. La seva guitarra elèctrica sembla trista. Mai l’havia vist així. Perquè el seu món sí que ha canviat, malgrat la tornada, que ell cantava des dels budells de la seva veu com per conjurar que res de dolent li pogués passar. Però el meu germà sap que és la meva cançó preferida.

Recordo la primera vegada que la vaig escoltar. Jo era a la meva habitació, cap al vespre, veient des de la finestra com es feia fosc. I ja als primers acords vaig notar que alguna cosa em feia remoure per dins. Com una sotragada per darrere de la pell que va acabar a la pell mateixa. Va anar i va tornar, i després va sostenir-se. La tremolor, vull dir. I llavors vaig mirar el cel enfosquit i en aquella contemplació amb la cançó de fons vaig comprendre alguna cosa profunda que mai vaig saber expressar. Un secret, potser.

Des d’aleshores li demanava al meu germà que me la cantés. M’agradava sentir la seva veu propera perquè així tenia la sensació que gairebé podia tocar les notes amb les mans. I li preguntava coses. Com què significava Jai Guru Deva. Res, em deia, no significa res perquè l’univers és així d’inexplicable. Altres vegades, mentre l’escoltàvem junts, repetia: ho veus?, estanys de tristesa i onades d’alegria, la vida és això, Dani, una muntanya russa d’emocions. Ja ho entendràs.

Se li ennuega la veu quan arriba a la tornada de la cançó. Se li esquerda. El seu món sí que ha canviat, malgrat el que diu la lletra. Amb la veu esquinçada i dues llàgrimes eternes a les galtes, continua tocant. Sap que és la meva cançó preferida. I arriba al final. I ve cap a mi per abraçar-me.

Tirat sobre el fèretre, em murmura plorant: això no canviarà res, Dani, em sents?, no canviarà res perquè estaré cantant per tu sempre.

Microrelat guanyador del concurs “El petit conte de l’oient” organitzat per l’emisora Cent-7 Música de Vila-sacra. El quadre és de Juan Gris.


Iván Teruel (Girona, 1980) és llicenciat en Filologia Hispànica i treballa de professor d’Ensenyament Secundari en un Institut públic. Com a investigador, és responsable d’una edició crítica de la “Historia oriental de las peregrinaciones” del viatger portuguès Mendes Pinto, i de l’estudi “El Perú escindido”. Actualment prepara el seu primer llibre de microrelats. És autor del bloc “La tijera de Lish”. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada