diumenge, 24 d’octubre del 2010

LA ROSA D’ALEXANDRIA (Un microrelat de Josep-Ramon Bach)

–Un matí, la millor rosa de palau va aparèixer brutalment trossejada –va explicar el Príncep als seus convidats–. De seguida vaig ordenar que busquessin el culpable. L’endemà mateix, em van presentar un jove inquiet com a responsable de l’atemptat.

–Ho has fet tu? –li vaig preguntar.

–Senyor, ho he fet jo –em va contestar el jove–. Volia saber si la meva enamorada encara m’estimava, i vaig anar desfullant la rosa amb aquesta intenció.

–I què et va predir, la rosa? –vaig demanar-li, intrigat.

–Que ella m’estimava, Senyor –va replicar-me, somrient.

–Deslligueu-lo! Només l’amor pot vèncer la rosa –vaig dir-li en to solemne–. Ets lliure!



Josep-Ramon Bach (Sabadell, 1946) és poeta, narrador i dramaturg. Ha publicat 23 llibres entre els que destaquem els que fan referència al mite personal de Kosambi: Ploma Blanca (Poesia Oral Africana), L’Ocell Imperfecte (Premis de la crítica Serra d’Or i Cavall Verd), Viatge al cor de Li Bo i Kosambi, el Narrador, així com Viatge per l’Àfrica i El Gos poeta escrits per a infants. Entre els més recents, tres llibres de poemes Reliquiari, El laberint de Filomena (Premi Cadaqués a Rosa Leveroni) i Versions profanes. I dos llibres de teatre Diàlegs Morals sobre la Felicitat (Premi Recull) i La Dama de Cors se’n va de Copes (Premi Lluís Solà).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada